Profil lektora
Henrich Hlavina prináša do výučby prírodných vied systematickosť, odbornosť a dôraz na rozvoj analytického myslenia. Venuje sa výučbe chémie a biológie na úrovni stredných škôl, kde vedie študentov nielen k zvládnutiu učiva, ale aj k pochopeniu princípov, ktoré stoja za ním.
Jeho pedagogický prístup je postavený na kombinácii overených didaktických metód, individuálneho vedenia a dôslednej prípravy na kľúčové akademické momenty – či už ide o maturitu, prijímacie pohovory alebo predmetové olympiády.
Počas svojej praxe vzdelával viac než 800 študentov a individuálne mentoroval desiatky z nich. Svoje skúsenosti rozširuje aj ako školiteľ v programe DofE a koordinátor medzinárodných študentských výmen v rámci programu Erasmus+. Neustále sa profesijne rozvíja – v oblasti prírodných vied, pedagogiky aj cudzích jazykov.
„Vzdelávanie v prírodných vedách nie je len o zapamätaní – je to cesta k pochopeniu súvislostí a schopnosti myslieť v štruktúre.“
Lektor o sebe
Čo považujete za najdôležitejšie pri výučbe?
Vzdelávanie nevnímam ako prenos informácií, ale ako proces formovania myslenia. Dôležité je pre mňa naučiť študenta rozumieť súvislostiam a vedieť ich uplatniť – nie iba správne odpovedať.
Ako by ste opísali svoj štýl výučby?
Kombinujem systematický prístup s dôrazom na logiku a názornosť. Každý študent potrebuje iný spôsob vedenia – preto sa snažím nájsť rovnováhu medzi trpezlivosťou a výzvou.
Čo vás inšpiruje?
Pamätám si študenta, ktorý mal spočiatku veľké problémy s chémiou. Po spoločných prípravách zvládol nielen maturitu, ale dnes študuje medicínu. Táto premena je pre mňa dôkazom, že dôsledná práca prináša výsledky.